Against all odds

Alla inlägg under juni 2011

Av Against all odds - 28 juni 2011 21:54

Känns som man går på sparlåga här hemma hela tiden, orken är som bortblåst och allt annat har fått stiga åt sidan för tillfället.

Huvudet ner och fötterna upp ungefär...


Väntar på att vår läkare ska höra av sig så att vi vet hur vi ska gå vidare. Hoppas även kunna ventilera några av de frågor och funderingar vi har, för just nu är det en hel drös med frågetecken som hänger över våra axlar.


Funderar även på om jag ska fortsätta med Proveran eller ej, har ju inte hört något men har tabletter för iaf en period till, men då måste kliniken ge klartecken först.

Men å andra sidan är det nog lite för sent för det denna månaden, iaf om det ska bli någon regelbundenhet (säger man så??) i cykeln.

Skulle jag börja äta Provera:n nu och det följer samma mönster som sist så skulle mensen sätta igång den 12 eller 13e juli, och då hade jag sista mensens första dag den 30nde maj. Alltså blir det ett lite för långt mellanrum. Eller ja, kort om man jämför med hur jag brukar ha det emellanåt, men jag antar att de vill ha det lite mer exakt än så!?

Jaja, det återstår att se. Hoppas de hör av sig snart så att jag vet, och framförallt; så att jag vet hur jag ska tyda mitt provsvar   

Av Against all odds - 23 juni 2011 19:07

Var och tog blodprov i tisdags för att kolla om jag haft någon ÄL eller ej, och idag fick jag veta att jag inte haft någon   

Dock blev jag osäker på om hon menade denna månaden just eller om de på något sätt kunde se att jag inte har någon ÄL överhuvudtaget!? Någon som vet hur det funkar?


Nu skulle iaf läkaren titta över mina prover och sen får vi se hur vi går vidare, men just nu känns det som man fått lite pyspunka efter beskedet tidigare idag.

Men jag ska inte ropa hej än, under kan ju ske och dessutom finns det mängder av hjälp att få. Även om det känns tungt just idag...

Av Against all odds - 8 juni 2011 13:01

Hänt mycket det senaste, tyvärr inget positivt och inget som jag vill och orkar dela med mig av här.


Mensen är precis på väg att ta slut, har haft sånna extrema blödningar efter Proveran att jag knappt gjort annat än o blött igenom.

Ska bli riktigt skönt när det är slut nu och proverna är tagna (dag 23).

Sen får vi se vad kliniken säger och hur proverna såg ut.


Just det, ringde till labb på min vårdcentral igår och skulle boka in en tid för blodprov på dag 23. Förklarade snabbt att det var pga en infertilitetsutredning och att det måste vara på dag 21-23.

Kvinnan i andra änden kläcker ur sig; "Jaha, så det är genom mödravården?!"

Jag sjönk som en sten kan jag lova.

Man borde vänja sig vid alla dumma och klantiga kommentarer när man går igenom ofrivillig barnlöshet, men ändå kommer de som slag i magen med jämna mellanrum.


Orkar inte skriva mer nu, men nu blev det en liten lägesuppdatering iaf! 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Behandlingar

Omgång 1:

Enkeldos Pergotime med start 8 augusti 2011. Ingen ÄL.

 

Omgång 2:

Enkeldos Pergotime med start 3 oktober 2011. Ingen ÄL.

 

Omgång 3:

Dubbeldos Pergotime med start 31 december 2011. Ingen ÄL.

 

Omgång 4:

Dubbeldos Pergotime med start 2 februari 2012. Kanske ÄL.

 

Omgång 5:

Dubbeldos Pergotime med start 17 april 2012. Ingen ÄL.

 

Omgång 6:

Trippeldos Pergotime med start 19 maj 2012. GRAVID!


Ovido - Quiz & Flashcards