Against all odds

Alla inlägg under juli 2011

Av Against all odds - 24 juli 2011 14:25

Sådär, nu är andra Provera-tabletten tagen, bara 8 kvar :)

Förra gången började jag blöda 4 dagar efter sista tabletten, och jag tokblödde verkligen. Blödde igenom på nolltid och det fullkomligt forsade i flera dagar.

Hoppas att det blir lite lugnare denna gången   


Hoppas att behandlingskalendern kommer hem i morgon, vår BM skulle skicka den i fredags. Känner mig ändå ganska trygg i att jag har koll på dagar o så, men det skadar ju inte att få det svart på vitt   


Sedan vi fick beskedet att vi ska börja med Pergotime så har vi gått med ett löjligt flin på läpparna här hemma. Äntligen händer det något som gör att vi har en ärlig chans. Sen ska man inte ropa hej än, men med en gnutta tur så kan vi iaf få lite ordning på min ÄL  


Nä, nu ska jag ta tag i kampen mot flugorna här hemma. De driver mig till vansinne! 

Av Against all odds - 23 juli 2011 19:57

I morse åkte jag och sambon in till apoteket för att hämta ut mina Pergotime.

Det var ju tal om att jag bara skulle köra med Provera denna månaden, men läkaren ansåg att mensen + ägglossningen glappade såpass mycket att det var lika bra att sätta in pergon direkt.


Så nu ska jag äta Provera i 10 dagar och sedan är det dags för Pergo på mensdag 5.

Sedan blir det UL och lite längre fram blodprov.


Känns pirrigt och spännande, nu kanske vi har en ärlig chans att få vårt efterlängtade +

Hoppas, hoppas!

Av Against all odds - 19 juli 2011 16:32

Pratade med sköterskan på kliniken idag och läkaren tyckte att vi skulle ta ett progesteron-test även denna cykel.

Kruxet är bara att mensen fortfarande inte dykt upp efter sista Proverakuren, så hon skulle höra med läkaren igen om jag inte skulle äta en kur till.


Även passat på att beställa hem nya grav-tester. Känns i dagsläget ganska onödigt eftersom jag inte haft någon ÄL, men kliniken vill att man testar innan man börjar med Provera, och sen är det rätt skönt att ha hemma också. Utifall att....  

Hade 28 ÄL-tester hemma också, så det behöver jag nog inte köpa på ett tag, haha.


Vore skönt om jag kunde sätta igång så snart som möjligt, så jag hoppas att de ger klartecken i morgon.

Av Against all odds - 14 juli 2011 23:38

Idag ringde sköterskan på kliniken upp och meddelade att läkaren är borta några dagar till, men att hon återkommer i nästa vecka och att de då ska gå igenom provsvaren med henne. Som landet ligger nu så blir det nog en kur med Pergo, men sköterskan pratade även om att man inte ska ha för höga krav på den första kuren.

Hur ska jag inte kunna ha det? Kan ju vara första gången på år och dagar som jag eventuellt ägglossar   Hehe. Nåja, jag får ha det i åtanke så att jag inte skenar iväg alldeles fööör mycket i hoppet och drömmarna.

Hur som helst så ska det bli otroligt spännande, och skönt, att komma igång med något. Just nu står vi och stampar lite.


En annan fundering som slog mig i samband med att jag pratat med kliniken var det här med hur och när man ska ta pergon, vad jag förstått så ska den intas i början på menscykeln!? Men min mens är fortfarande borta efter Provera-kuren i maj. Hmm..

Kan man köra först en Provera och sedan köra igång med Pergon tro? Borde ju gå...

Måste börja skriva upp allt jag vill ha sagt när man väl har kliniken i andra örat, det är så lätt att man glömmer. Note 2 self med andra ord ;)


Nu ska jag krypa ner i sängen, huvudet är tungt som en vattenmelon...

Av Against all odds - 9 juli 2011 14:08

Fortfarande inte hört något från kliniken. Kan hända att läkaren är på semester eller liknande, men man vill ju såå gärna veta, och det nu! 

Slår nog en pling i mitten på veckan om jag inte hört något innan dess, då har det ju gått 3 veckor.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Behandlingar

Omgång 1:

Enkeldos Pergotime med start 8 augusti 2011. Ingen ÄL.

 

Omgång 2:

Enkeldos Pergotime med start 3 oktober 2011. Ingen ÄL.

 

Omgång 3:

Dubbeldos Pergotime med start 31 december 2011. Ingen ÄL.

 

Omgång 4:

Dubbeldos Pergotime med start 2 februari 2012. Kanske ÄL.

 

Omgång 5:

Dubbeldos Pergotime med start 17 april 2012. Ingen ÄL.

 

Omgång 6:

Trippeldos Pergotime med start 19 maj 2012. GRAVID!


Ovido - Quiz & Flashcards