Against all odds

Alla inlägg under december 2011

Av Against all odds - 15 december 2011 12:53

Den här omgången mår jag rejält illa till och från, mest ett par timmar efter jag tagit tabletten.

Men det rör mig egentligen inte överdrivet mycket, har ändå inte så mycket planer de närmsta dagarna..

Desto värre lär det nog bli med pergon sen, men ger det mig ÄL så är det värt alla dubbeldoser i hela världen   


 


Nu håller vi tummarna här hemma för att mensen infaller när vi tror och att vi kan åka till kliniken för VUL i början på januari. 

Av Against all odds - 13 december 2011 16:19

CD40 idag och fortfarande ingen tant. Så idag tog jag första Proveran så får vi se när tanten behagar att dyka upp, borde bli precis runt jul. 


I övrigt börjar jag bli riktigt sjuk och har ont i både näsa, lungor, hals, huvud och öron   

Sånt e livet..

Av Against all odds - 8 december 2011 20:59

Är på cd35 idag och tant röd håller sig undan för allt vad hon är värd, tydligen.Om den inte kommer igång innan söndag-onsdag så är det Provera som gäller.Risken är dessvärre rätt stor att vi inte kommer kunna göra vårt VUL denna månaden eftersom det är jul och mellandagar. Men jag hoppas verkligen att min kropp kan samarbeta lite så att vi kan få åka iväg och se om äggblåsorna blivit något större med dubbeldosen eller inte.Håll tummarna för att tand röd dyker upp snart, helst i morgon! :)

Av Against all odds - 5 december 2011 13:24

Inne på cd32 idag och mensen syns fortfarande inte till. Kändes som att det var på gång i slutet på förra veckan men sen avtog det för att idag börja mola lite igen. Förhoppningsvis kommer den igång under veckan iaf :)


Håller på att rensa lite i vårt förråd, helt galet va massa saker man samlar på sig. Slängde massa tomma flyttkartonger och annat bröte som bara blivit liggandes genom åren. Ett par glasögon från högstadiet (gräsligt fula!), kondomer (haha), hockeyutrustning, kuddar, julsaker som inte hör hemma på 2000-talet, mössor m.m. 

Nu kan man åtminstonde stå inne i förrådet utan att bli mosad av massa saker, även om vi fortfarande har alldeles för mycket saker kvar ännu. 


Dags att kika runt lite i bloggvärlden!


Av Against all odds - 2 december 2011 11:29

La precis en beställning på nya pergo från Apoteket.

Så smidigt att kunna göra det online i stället för att behöva trängas inne i stan med alla andra som ska hämta ut sina recept :)


Har lite molande värk i magen som brukar tyda på att mensen är på väg, men än så länge så verkar det lugnt. Vore skönt om den ville hoppa igång av sig självt den här månaden, annars blir det inget VUL eftersom det blir mitt i jultider. 

Sist kom mensen på cd30 tror jag så det är ju godkänt :) Idag är vi på cd29 så det kan ju bli lika pricksäkert även denna månaden om vi har tur. Fast jag brukar ju ha spottings ett tag innan cd1 så det är nog ett par dar kvar tills det sätter fart på riktigt. På tal om det så ska jag sätta fart o leta upp mina Provera. Vet att de finns någonstans, men har ingen aning om vart.. Kan ju vara bra att ha klart utifall att mensen strular.


Idag ska jag städa här hemma. Dammsuga, tvätta, torka golv osv. Skönt när det väl är gjort!

Nu -Proverajakt!

Av Against all odds - 1 december 2011 20:35

Kliniken ringde förut och hon tyckte absolut att vi skulle göra ett VUL denna månaden eftersom jag går upp i dubbel dos. Skönt, då slipper jag fundera på det!

Dock kan det ju krocka med jul o nyår om vi har otur, men that's life I guess.


Frågade även lite om hur planen såg ut framåt, och hon tyckte att vi skulle köra dubbeldos nu i två månader och sen får vi komma på något annat om det inte blir bättre. 

ÄL-svaret var superlågt denna månaden också, vilket vi redan visste. Men om den dubbla dosen inte får fart på min ÄL så kommer vi nog gå vidare med något annat i februari. Injektioner till en början kanske.


Tänk om jag inte har någon ÄL alls? *gulp* 


Nu ska vi ge gärnet dessa två månader så får vi se om det ger något resultat.

Så ni vet ju vart jag håller hus om det börjar bli lite tomt i bloggen, haha.

Planerat "umgänge" är sååå romantiskt  Eller inte.


Först ska dock tant röd dyka upp. CD28 idag. Har den inte dykt upp inom 10-14 dagar så blir det en till Proverakur på 10 dagar.. 


Skönt ändå att vet vad som är planerat och vad vi har att vänta oss. Och inte minst; skönt med ett extra VUL.

Av Against all odds - 1 december 2011 11:35

Idag är det cd28 och mensen borde komma snart. Hoppas jag    

Nä, men det känns faktiskt som att den är på ingång så det dröjer nog max en vecka. Skönt!


Funderar fortfarande om vi ska boka privat VUL eller inte denna månaden. Äter ju dubbeldos och vill gärna kika både för att stilla min nyfikenhet men också för att se om dubbeldosen gör någon skillnad och i så fall vad resultatet blir. 

Sist hade jag ju ett gäng små äggblåsor som inte var mer än 4-5 mm stora, så nu hoppas jag att de blir desto större denna månaden.


Ska försöka höra lite mer med kliniken hur vår plan ser ut. Hur länge ska vi försöka med pergon innan det är dags att gå vidare? Hur ska vi gå vidare sen, och när? Detta är vår 4e månad med pergo och vi har remisser för minst 3 till... 

Sen antar jag att de vill försöka med injektioner också och om inte det hjälper antar jag att vi lutar mer mot IVF (igen).

Men läste någonstans att de helst vill behandla oss med PCOs på andra sätt än IVF eftersom vi har ett känt "fel" (ägglossningsstörningar hos många). Hade vi däremot fortfarande varit oförklarligt barnlösa så hade vi nog redan stått i kö. 

Spelar egentligen ingen roll, bara alla får samma chanser och att vi någon gång får vårt efterlängtade plus. Vägen dit är ju egentligen helt ovesäntlig.


Nu ska jag sätta lite fart här!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Behandlingar

Omgång 1:

Enkeldos Pergotime med start 8 augusti 2011. Ingen ÄL.

 

Omgång 2:

Enkeldos Pergotime med start 3 oktober 2011. Ingen ÄL.

 

Omgång 3:

Dubbeldos Pergotime med start 31 december 2011. Ingen ÄL.

 

Omgång 4:

Dubbeldos Pergotime med start 2 februari 2012. Kanske ÄL.

 

Omgång 5:

Dubbeldos Pergotime med start 17 april 2012. Ingen ÄL.

 

Omgång 6:

Trippeldos Pergotime med start 19 maj 2012. GRAVID!


Ovido - Quiz & Flashcards