Against all odds

Alla inlägg under mars 2012

Av Against all odds - 27 mars 2012 12:30

Känner inte att bloggen fyller någon större funktion nu så jag lägger ner den. Tillfälligt iaf.

Kan hända att jag känner annorlunda om ett tag, men just nu känns det som jag är färdig med den.


Av Against all odds - 23 mars 2012 15:23

Har haft en liten bloggpaus nu. Har varit inne på bloggen flera gånger men inte haft något vettigt att skriva. Det har jag väl inte nu heller iof, men ville bara lämna ett livstecken.


Var o lämnade blodprov i veckan och när jag ringde för att boka tiden frågade (samma kvinna) IGEN om det var till mödravården. Eller hon snarare antog att det var till mödravården. Nä, svara jag, det är till infertilitetsmottagningen. Kanske en liten sak att hänga upp sig på, men det känns som en spark i magen varenda gång...


Iaf, när vi väl skulle in på blodprovet kom en ung tjej och hennes kille. Med världens gravidmage. Det gjorde inte saken bättre att hon satt och plingade med sin gravid-bola nonstop heller. Jag vet inte hur länge jag drömt om att få ha en sån, och när hon satt där och plingade o klappade magen så kände jag tårarna bränna i ögonlocken.


Om 2-3 veckor ska vi tillbaka till kliniken för VUL (ska börja en ny dubbeldos nu när mensen kommer igång). Har haft en ostimulerad cykel nu så det ska bli skönt att komma igång igen.

Av Against all odds - 6 mars 2012 17:20

Kliniken ringde upp precis och sa att de pratat med den läkaren vi hade först.

Den vi haft det senaste är tydligen sjuk så hon fick "rycka in" i stället och uppdatera sig lite i hur det gått för oss och vad man ska göra nu.


Det bestämdes iaf att jag ska köra 2 dubbeldoser till med start nästa menscykel och sen ska vi in på VUL runt dag 15 för att se.


Frågade även hur mina tidigare progesteronvärden sett ut och de har legat på:

1,5

1,8

2,8

2,4 och något mer. Så att det var 30 den här månaden visar ju verkligen att det hänt något. 


Efter det här så kommer man ta ytterligare ställning till IVF, men nu har vi en sista chans att klara det utan.

På gott och ont.


Lite surt att jag missade den här gången, är ju på cykeldag 7 eller något sånt nu. Men då får kroppen vila

en omgång. 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Behandlingar

Omgång 1:

Enkeldos Pergotime med start 8 augusti 2011. Ingen ÄL.

 

Omgång 2:

Enkeldos Pergotime med start 3 oktober 2011. Ingen ÄL.

 

Omgång 3:

Dubbeldos Pergotime med start 31 december 2011. Ingen ÄL.

 

Omgång 4:

Dubbeldos Pergotime med start 2 februari 2012. Kanske ÄL.

 

Omgång 5:

Dubbeldos Pergotime med start 17 april 2012. Ingen ÄL.

 

Omgång 6:

Trippeldos Pergotime med start 19 maj 2012. GRAVID!


Skapa flashcards