Against all odds

Alla inlägg under augusti 2012

Av Against all odds - 30 augusti 2012 21:03

Idag kunde jag inte motstå längre. Har kikat efter dom i flera år och längtat till den dagen jag kan köpa en.
Bebis lär inte höra den än, och det är egentligen en rätt onödig pryl men jag har suktat så länge efter att ha en, så nu är den äntligen min :)

Av Against all odds - 30 augusti 2012 09:21

Idag går vi in i vecka 15 och jag har inte spytt på ett par dagar. Underbart!
Tänkte försöka sätta mig ner lite senare och skriva lite mer, men det gör jag när datorn är igång :)

Av Against all odds - 19 augusti 2012 12:57

Tycker att det är så kul att höra folks gissningar om de tror att vi får en tjej eller kille. Just nu är det 6 stycken som är tvärsäkra på att det är en tjej och 2 som tror på kille.
Flera av de som tror på tjej är verkligen bombsäkra och "har aaaaaldrig fel", så det ska bli riktigt intressant att se sen :)

Förresten så tror jag en annan också gissade på tjej, då är det 7-2. Hmm, ja 7-2 står det nog!

Längtar efter dig älskade lilla krabat! Vem du än är <3

Av Against all odds - 18 augusti 2012 22:45

Jag är nästan barnsligt gråtmild nu för tiden. Gråter till tv-program, filmer, drömmar, fantasier och inte minst pga alla känslor som graviditeten för med sig.. Känslor av tacksamhet, lycka, längtan och förväntan. Jag fattar fortfarande inte att det är sant och jag blir helt paff över kärleken man känner till krabaten i magen. Det är helt obeskrivligt!

För övrigt så spyr jag mer nu. Stora mål är svåra att få i sig och jag får fokusera för fullt vid alla mål, oavsett storlek. Ibland går det, ibland inte. På grund av spyandet har jag dessvärre gått ner och väger nu mindre än jag gjorde när jag plussade :( Hoppas det rätar till sig snart så att energin och orken kommer tillbaka, just nu är det lika med noll typ.

Nu är det förresten mindre än 4 veckor kvar till rutinultraljudet. Åh va spännande det ska bli att se hur mycket LillBus vuxit sen sist vi såg honom/henne :)

Av Against all odds - 15 augusti 2012 10:54

Idag har vi klarat av 30% av graviditeten, snart en tredjedel   

Av Against all odds - 14 augusti 2012 13:17

Lite dålig på att uppdatera här men det har egentligen inte hänt något nytt sedan sist...

Vardagen har kommit igång och det är fullt upp med alla måsten samtidigt som jag försöker lyssna på kroppen så gott det bara går.

Klarade mig faktiskt utan en tupplur mitt på dagen igår och i natt behövde jag inte gå upp och kissa en enda gång, skönt :)

Annars håller illamåendet i sig. Vissa dagar är det mycket bättre, men andra dagar är jag illamående non-stop typ.

Men det känns som att det är på väg åt rätt håll iaf :) 


Har förresten börjat känna att magen är annorlunda. Det tar liksom emot längst ner om jag böjer mig ner eller om man lägger lite tryck på magen. Riktigt häftig känsla :) T.om sambon känner det när han trycker försiktigt. Mys!

Längtar tills det börjar synas!


1 månad kvar till RUL nu - längtar!

Av Against all odds - 9 augusti 2012 12:34

Var det inte vecka 4 nyss? Helt galet va fort det går nu. Underbart!


Igår var vi på inskrivningen på MVC och fick träffa "vår" BM. Det tog typ 1,5 timme med samtal och sen provtagning.

Skrev i min journal och svarade på typ 100 frågor om allt från vår historia, livsstil, droger, jobb, boende, barnlöshet till sjukdomar och vart vi vill gå på bvc sen. 

Fick även ta blodtryck som visade sig vara lite högt, 140/80. Inget alarmerande på något sätt, men lite högre än vad de önskar. Skönt att veta att de ska hålla koll på det!


Fick även information om föräldragrupp, så det anmälde vi oss till. Vore kul om det var några i vår ålder och som man klickar med :) Skulle börja i december iaf...

Fick tid för rutin-ultraljudet också, så nu har vi nedräkning här hemma :) Dock tycker jag att det är skumt att de räknar efter senaste mens på MVC. Vi har ju ändå gjort 2 ultraljud och fått ett annat datum. Barnmorskan sa att man ska gå efter ultraljuden eftersom de är mest tillförlitligt, men ändå så räknar de efter sista mensen!? Så på vårt RUL ska man vara på 17+3 enligt MVC, men vi kommer bara vara på 16+1 eller något. Jaja.


Fick en ny tid i morgon så att vi kan göra klart det sista, hann inte med det igår. Sen är det inget besök där förrän vecka 24-25 (om inget oförutsägbart händer alltså). 


Har förresten införskaffat världens skönaste mamma-tröja. Holy lord va skön den är! Beställde hem två till i en större storlek också :) Lär ju behövas längre fram! 

http://www.hm.com/se/product/98285?article=98285-D#article=98285-F


Har den svart/gråa och nu är den vinröda och den svarta på väg hem också. Även H&M;s mammalinnen är ju galet sköna!


Nä, nu ska jag nog slänga i en maskin tvätt och sen ska jag jaga lite dammråttor medan orken ändå är någorlunda.


Av Against all odds - 8 augusti 2012 08:52

Idag är det äntligen dags för inskrivningen på mödravården. Hade ju hälsosamtalet för ett tag sedan så nu ser vi fram emot dagens besök :)
Fick ett smalt plaströr sist som jag skulle fylla med morgonurin, så det har jag gjort nu. Dessutom skulle man tvätta av muttan först, vilken var sådär roande när man är kissenödig så man nästan spricker ;) Haha!
Men nu är det gjort iaf!

Har tagit Postafen ett par dagar nu och det har gjort att de värsta illamåene-topparna har dalat lite. Dessvärre blir jag så trött att jag skulle kunna krypa ut ur mitt eget skinn :( Helt värdelöst! Men har iaf inte spytt på en eller två dagar...
Ska ta upp det med BM idag tänkte jag, så får vi se vad hon säger.

Hoppas vi får RUL-tiden idag också, så man har något att längta lite till :)

LillBus <3
Vecka 10+6 / 11+0

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Behandlingar

Omgång 1:

Enkeldos Pergotime med start 8 augusti 2011. Ingen ÄL.

 

Omgång 2:

Enkeldos Pergotime med start 3 oktober 2011. Ingen ÄL.

 

Omgång 3:

Dubbeldos Pergotime med start 31 december 2011. Ingen ÄL.

 

Omgång 4:

Dubbeldos Pergotime med start 2 februari 2012. Kanske ÄL.

 

Omgång 5:

Dubbeldos Pergotime med start 17 april 2012. Ingen ÄL.

 

Omgång 6:

Trippeldos Pergotime med start 19 maj 2012. GRAVID!


Ovido - Quiz & Flashcards