Against all odds

Alla inlägg den 26 september 2012

Av Against all odds - 26 september 2012 13:50

Ringde barnmorskemottagningen i måndags men eftersom de inte hört av sig så tänkte jag chansa o se om de hade telefontid nu, vilket de hade. 

Bokade tid för besök i vecka 25 (som blir i mitten på november) och pratade även lite om det här med smärtan i bäckenet/fogarna. Hon tyckte att det lät som foglossning och bokade in mig mellan två besök i morgon eftermiddag för att eventuellt prova ut ett foglossningsbälte. De var helt överbokade pga sjukdom, men hon lyckades ordna en lucka till mig, tack! Fick även råd att bara gå korta promenader och att vila så mycket som kroppen behöver.

Kunde även testa att linda ett tygstycke hårt över höfterna under dagen för att se om det stabiliserade upp det lite, så det tänkte jag testa direkt.


Ni som har testat foglossningsbälte -tycker ni att det hjälpte?


Av Against all odds - 26 september 2012 11:04

Ytterligare en vecka avklarad och vi närmar oss halvtid med full fart :)

Har ju haft lite ont i ryggen till och från i några veckor, men igår eskalerade det och nu går det från svanken fram till underlivet på höger sida och det känns som en blandning mellan knivhugg och som att någon sparkar mig rätt på muttan varje steg jag tar. Inte alls skönt! Går så sakta när jag går att hela PRO-ligan antagligen skulle springa förbi mig med lätthet, haha.

Försöker iaf ta det lugnt och lyssna på kroppen så gott det bara går. Hoppas att det ska ge med sig!


Annars mår jag bra. Spyr fortfarande inget och känner mig piggare igen. Dock tycks jag ha åkt på en envis förkylning som går fram och tillbaka, men det kan jag inte beskylla graviditeten för ;)

Brösten fortsätter att läcka lite till och från, men det är inga stora mängder så det går oftast lika bra utan amningsinläggen. Magen växer mer och mer o blir hårdare och hårdare för varje dag nästan. Myspys!


LillBus   



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30
<<< September 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Behandlingar

Omgång 1:

Enkeldos Pergotime med start 8 augusti 2011. Ingen ÄL.

 

Omgång 2:

Enkeldos Pergotime med start 3 oktober 2011. Ingen ÄL.

 

Omgång 3:

Dubbeldos Pergotime med start 31 december 2011. Ingen ÄL.

 

Omgång 4:

Dubbeldos Pergotime med start 2 februari 2012. Kanske ÄL.

 

Omgång 5:

Dubbeldos Pergotime med start 17 april 2012. Ingen ÄL.

 

Omgång 6:

Trippeldos Pergotime med start 19 maj 2012. GRAVID!


Ovido - Quiz & Flashcards