Against all odds

Alla inlägg under september 2012

Av Against all odds - 8 september 2012 19:40

Var i grannstaden och handlade lite idag och hoppade spontant in på Polarn o pyret för att kika lite. Har pratat ett tag om att köpa deras fleeceoverall och efter att ha pratat med expediten och jämfört lite så slog vi till :)


Velade lite med färgen först, men till slut enades vi om den röda :) Köpte en mössa till också, fast i vitt. Sååå nöjd!


Och ja, självklart kan även en kille ha en röd overall ;)

Av Against all odds - 7 september 2012 15:53

Brösten läcker lite idag också. Vänstra bröstet gör lite ont emellanåt och sen läcker det några droppar. Högra läcker mindre iaf. Fick lov att införskaffa amningsinlägg när vi var och handlade förut. Känns lite fräschare än att ha en blöt bh ;)

Nu har beräkningen till ultraljudet startat på riktigt. Det MÅSTE se bra ut med LillBus! Måste, måste, måste!
Om allt ser bra ut så åker vi och beställer vagnen efteråt, bara det känns ju hur magiskt som helst :) Vi har dessutom enats om färgen nu, kommer bli skitfint! Jag är sååå nöjd!

Nu ska jag fortsätta bläddra i tidningen här men hoppas ni alla får en trevlig helg :)

Av Against all odds - 6 september 2012 23:03

Har en bekant som också är gravid och hon messade för nån vecka sedan att hon hade börjat läcka mjölk i vecka 21 eller 22...
Gissa vem som började läcka idag på 15+0? Jo, JAG! Hallå, är inte det lite vääääl tidigt? :/ Tyckte att det kändes lite kladdigt i sport-bhn tidigare idag och nu när vi skulle gå i lägga oss fick jag det svart på vitt... Crazy!

Av Against all odds - 6 september 2012 06:42

Idag går vi in i vecka 16 och tänkte fira det med en liten översikt på hur jag mår.

Har säkert glömt hälften, men klockan är lite för lite för min smak egentligen ;)


Nu är det snart bara en vecka kvar till ultraljudet. Längtar! 





Vecka 16 (15+0)

-Trött, sover minst 1 gång per dag. Gärna två.

-Känslig.

-Ständigt sugen på en räksallad och kassler.

-Blir illamående om det går för lång tid mellan målen.

-Börjar få svårt att sova bekvämt.

-Ovanligt lättväckt, vaknar för minsta lilla.

-Har nästäppa allt som oftast.

-Myrkrypningar som kommer och går.

-Huvudvärk.














:)

Av Against all odds - 3 september 2012 22:25


Många av er har säkert sett den redan, men jag tycker att det är så klockren att jag inte kunde låta bli att lägga upp den :) 

Av Against all odds - 2 september 2012 23:29

Nu är det mindre än 2 veckor kvar till vårt rutinultraljud. Det ska verkligen bli hur spännande som helst!

Sen är det exakt en månad till könsbestämmande ultraljudet nu, det kommer bli så mysigt att få veta om det är en liten tjej eller kille som ligger i magen   Sambon har ju varit säker på tjej, men idag började han vela. Jag tror fortfarande stenhårt på kille så jag försöker få till en vadslagning här hemma, haha.


Somliga tycker ju att man förstör spänningen om man kollar könet. Men vi har ju ändå ingen aning om hur han/hon kommer att vara som person eller hur h*n kommer se ut. Så nog får vi överraskningar ändå!

Men sånt gör man ju som man vill, men för oss är det självklart att få veta könet :) 


Idag har det molat och värkt en del i magen. Speciellt när jag hängde upp tvätten förut, då drog det rejält så jag var tvungen att lägga mig i sängen några minuter och ta det lugnt. I övrigt tycker jag att brösten har blivit mindre ömma de senaste dagarna, rätt skönt faktiskt!


Illamåendet har hållt sig så gott som borta. Spyandet har iaf varit helt borta flera dagar så nu hoppas jag att det vänder! Vill börja gå upp lite i vikt snart ;) Just nu ligger jag på -2,1 kilo sen vi fick vårt plus..


Älskade LillBus- om du bara visste hur mycket vi älskar och längtar efter dig.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30
<<< September 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Behandlingar

Omgång 1:

Enkeldos Pergotime med start 8 augusti 2011. Ingen ÄL.

 

Omgång 2:

Enkeldos Pergotime med start 3 oktober 2011. Ingen ÄL.

 

Omgång 3:

Dubbeldos Pergotime med start 31 december 2011. Ingen ÄL.

 

Omgång 4:

Dubbeldos Pergotime med start 2 februari 2012. Kanske ÄL.

 

Omgång 5:

Dubbeldos Pergotime med start 17 april 2012. Ingen ÄL.

 

Omgång 6:

Trippeldos Pergotime med start 19 maj 2012. GRAVID!


Ovido - Quiz & Flashcards