Against all odds

Direktlänk till inlägg 5 december 2012

Vecka 29 (28+0)

Av Against all odds - 5 december 2012 11:36

Går in i vecka 29 idag. Herregud, snart är det vecka 30!


Sambon tog några magbilder innan han stack till jobbet förut, men jag såg mest ut som en strandad valross så det blir ingen bild idag. Verkar som att vikten börjar komma ikapp nu iaf, enligt vågen i morse så har jag gått upp några hekton. Känns dock som att jag gått upp flera kilon bara senaste 1-2 veckorna, men det har jag tydligen inte. Skumt! Mitt sf-mått lär ha ökat en del sen sist iaf, det känns så! 

Ska dit o mäta i morgon och även prata med barnmorskan om foglossningen. Jag har så ont att jag knappt kan gå vissa dagar och stunder. Det gör så j.ä.v.l.a ont att jag inte vet vart jag ska ta vägen :( 


Lillkillen håller igång för fullt på dagarna (och kvällarna) nu för tiden. Det bökas, knökas, sparkas och snurras om vartannat och ibland sparkar han till med sån kraft att jag tror att hela magen ska spricka :) Märker också att det blir svårare att sitta rakryggad, det trycker liksom på uppåt mot revbenen och lungorna vilket gör att det blir svårare att andas. Just det, halsbränna har jag haft senaste veckan också - big time. Fy va otrevligt det är. Svårt att få i sig mat när det är som värst och ibland spyr jag. Hua!


Brösten läcker mer och mer o de har, tydligen, växt en hel del nu det sista insåg jag förut. Hallå, de var ju alldeles för stora redan innan graviditeten :/ Ser groteskt ut! Förhoppningsvis så har jag gott om mat till lillen sen iaf :) Då är det självklart värt att se ut som Dolly Parton ett tag, haha.


Sammandragningarna går fram och tillbaka, men de börjar bli mer intensiva och ibland gör det rätt ont. Igår kväll blev det nästan kramp i magen samtidigt som det tryckte på neråt. Ska ta upp det med bm i morgon också o se vad hon säger om det. 


För övrigt snöar det för fullt här, det bara yr ner. Mysigt, men mindre praktiskt när man inte bor inne i stan. 

___________

Äh, klart det ska vara med en bild :)

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Against all odds - 12 juli 2013 12:37

Herregud, nu var det verkligen längesen jag skrev något här. Datorn är knappt på här hemma längre och det är rätt trist att skriva från mobilen, men här kommer iaf ett litet livstecken från oss :) Lillkillen är snart 5 månader och vi njuter för f...

Av Against all odds - 14 maj 2013 14:50

På lördag är lillen tre månader. Herregud, vart tar tiden vägen? På ett sätt känns det som han kom igår och på ett annat sätt som att han alltid funnits här hos oss. Annars går allt bra här hemma. Skrikfesterna har minskat och han är jätteredig m...

Av Against all odds - 16 april 2013 06:55

Igår var lillprinsen åtta veckor gammal och han utvecklas massor just nu! Skrattar, jollrar och börjar så smått att upptäcka sina händer (som för övrigt tycks vara väääldigt goda). Kvällarna är kämpiga.. Det skriks oavbrutet emellanåt och man känne...

Av Against all odds - 13 mars 2013 20:01


Loggade in på FK idag och såg det här:   Alltså, fattar ni hur stort det här känns? Ska vi få barnbidrag!? JAAA! Dessutom såg jag igår att lillkillens namn gått igenom nu. Tänk att min son finns i registren och att jag står som mamma. Helt galet...

Av Against all odds - 13 mars 2013 19:51

Lillkillen ligger i pappas famn och sover och jag passar på att få lite gjort vid datorn.    Idag har vi haft en riktig mysdag jag och lille E. Massa mys och närhet. Underbart. Det är verkligen helt ofattbart hur stark kärleken kan växa sig på mi...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Behandlingar

Omgång 1:

Enkeldos Pergotime med start 8 augusti 2011. Ingen ÄL.

 

Omgång 2:

Enkeldos Pergotime med start 3 oktober 2011. Ingen ÄL.

 

Omgång 3:

Dubbeldos Pergotime med start 31 december 2011. Ingen ÄL.

 

Omgång 4:

Dubbeldos Pergotime med start 2 februari 2012. Kanske ÄL.

 

Omgång 5:

Dubbeldos Pergotime med start 17 april 2012. Ingen ÄL.

 

Omgång 6:

Trippeldos Pergotime med start 19 maj 2012. GRAVID!


Ovido - Quiz & Flashcards