Against all odds

Direktlänk till inlägg 31 december 2012

Once again...

Av Against all odds - 31 december 2012 04:01

Ligger sömnlös och tycker allmänt synd om mig själv typ. Halsbränna from hell, huvudvärk och värkande ben är ingen bra kombination och just nu längtar jag sjukt mycket efter en hel natts sömn. Bättre lycka 2013 antar jag...

 
 
Nathalié - Äntligen Gravid

Nathalié - Äntligen Gravid

31 december 2012 12:33

Snart kommer du nog få lite sömn i a f! Alla säger man lika gärna kan vänja sig vid att vara sömnlös när man får barn, men man är ju faktiskt två :). Och nu har du inte långt kvar tills ditt mirakel kommer! Gott nytt år :).

http://yarp.blogg.se

Against all odds

31 december 2012 13:03

Precis, man är ju två som tar hand om den lille. Det börjar närma sig minsann, och tiden går verkligen vansinnigt fort nu :)
Har ni fixat klart det mesta eller har ni mycket kvar innan lill*n kan komma?

Tack det samma, 2013 ska bli vårt år :)

 
Nathalié - Äntligen Gravid

Nathalié - Äntligen Gravid

31 december 2012 15:31

Ja, det är väl skönt? Jag avlider snart av längtan, haha! Foglossningen har satt sig i hela bäckenet runtom nu och ibland är det nästintill omöjligt att ens promenera, haha. Känns verkligen att kroppen förbereder sig rejält för Mars nu!

Alla kläder, nappar, sängkläder, vagga, vagn o.s.v har vi klart :). Det enda vi behöver köpa är skötbord, skötbädd, blöjor, handdukar, tvättlappar, sen är vi faktiskt klara :). Ska köpa en till byrå också så vi har lite mer plats :). Antar att ni är färdiga med allt? ;)

http://yarp.blogg.se

Against all odds

31 december 2012 16:51

Ah, foglossning är verkligen inte kul :( Jag har ont så jag nästan gråter av smärta ibland. Men, det går väl över så småningom :)

Va skönt att ni kommit så lågt i förberedelserna! Bara lite finlir kvar sen :) Mmm, vi har typ allt klart. Ska köpa febertermometer och något mer men sen är vi nog klara. Bröstpump till mig också, men det tror jag att vi avvaktar lite med.

Händer ikväll då? Här blir det bara lite middag o sen blir det bara till å slappa, skönt. Känner att jag inte orkar något mer avancerat så det är alldeles lagom! Kram

 
Nathalié - Äntligen Gravid

Nathalié - Äntligen Gravid

2 januari 2013 13:10

ja efter förlossningen får vi hoppas det värsa går över ;) hihi. men idag är det lugnt igen för min del med foglossningen. går upp & ner hela tiden!

ja bröstpump behövs också kanske.. vet inte om jag kommer kunna amma ens. får se sen när lillis kommit ut. jag hoppas ju på det i a f!

skönt att ni har allting klart, så gladf för er skull att det är så kort tid kvar :)

http://yarp.blogg.se

Against all odds

3 januari 2013 15:49

Nä, man har ju ingen aning om amningen egentligen. Bara hoppas på att det ska funka :) Är det någon speciell anledning till att du inte är säker på om du kommer kunna amma?

Tack, och inte långt därefter är det er tur :) Tiden går riktigt fort nu tycker jag! Kram

 
Nathalié - Äntligen Gravid

Nathalié - Äntligen Gravid

5 januari 2013 12:16

sv Ja, min byst visar inget tecken som helst på att jag kommer få mjölk :(. Är lite fnasig om bröstvårtorna och de har mörknat lite, men ingen hint alls om att det kommer bli mjölk. Mina äldre systrar har ammat och det kom i slutet av grav för dem och samma för mamma. Så kan ju hoppas på att det även gör det för mig.. Vet ju att vissa inte får någon mjölkproduktion förrän efter förlossningen, så lite hopp finns ju ^^

http://yarp.blogg.se

Against all odds

5 januari 2013 12:41

Det kommer säkert komma igång! Som du säger så är det ju väldigt många som inte får igång mjölken förrän efter att man fött. Sen är det ju ingen garanti att min mjölk håller i sig heller bara för att jag har just nu. Tror inte du behöver vara orolig :) Mina har också mörknat rejält, ser inte klokt ut, haha!
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Against all odds - 12 juli 2013 12:37

Herregud, nu var det verkligen längesen jag skrev något här. Datorn är knappt på här hemma längre och det är rätt trist att skriva från mobilen, men här kommer iaf ett litet livstecken från oss :) Lillkillen är snart 5 månader och vi njuter för f...

Av Against all odds - 14 maj 2013 14:50

På lördag är lillen tre månader. Herregud, vart tar tiden vägen? På ett sätt känns det som han kom igår och på ett annat sätt som att han alltid funnits här hos oss. Annars går allt bra här hemma. Skrikfesterna har minskat och han är jätteredig m...

Av Against all odds - 16 april 2013 06:55

Igår var lillprinsen åtta veckor gammal och han utvecklas massor just nu! Skrattar, jollrar och börjar så smått att upptäcka sina händer (som för övrigt tycks vara väääldigt goda). Kvällarna är kämpiga.. Det skriks oavbrutet emellanåt och man känne...

Av Against all odds - 13 mars 2013 20:01


Loggade in på FK idag och såg det här:   Alltså, fattar ni hur stort det här känns? Ska vi få barnbidrag!? JAAA! Dessutom såg jag igår att lillkillens namn gått igenom nu. Tänk att min son finns i registren och att jag står som mamma. Helt galet...

Av Against all odds - 13 mars 2013 19:51

Lillkillen ligger i pappas famn och sover och jag passar på att få lite gjort vid datorn.    Idag har vi haft en riktig mysdag jag och lille E. Massa mys och närhet. Underbart. Det är verkligen helt ofattbart hur stark kärleken kan växa sig på mi...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Behandlingar

Omgång 1:

Enkeldos Pergotime med start 8 augusti 2011. Ingen ÄL.

 

Omgång 2:

Enkeldos Pergotime med start 3 oktober 2011. Ingen ÄL.

 

Omgång 3:

Dubbeldos Pergotime med start 31 december 2011. Ingen ÄL.

 

Omgång 4:

Dubbeldos Pergotime med start 2 februari 2012. Kanske ÄL.

 

Omgång 5:

Dubbeldos Pergotime med start 17 april 2012. Ingen ÄL.

 

Omgång 6:

Trippeldos Pergotime med start 19 maj 2012. GRAVID!


Ovido - Quiz & Flashcards