Against all odds

Direktlänk till inlägg 22 januari 2013

34+6

Av Against all odds - 22 januari 2013 16:24

Nyss hemkomna från ett besök hos barnmorskan och idag pratade vi lite om förlossningen och hur vi vill ha det. Jag längtar ju efter förlossningen och känner mig inte det minsta skrämd utav den så vi pratade lite om förhoppningar och vad som skulle kunna vara mina eventuella farhågor. Det behövde jag dock inte fundera så länge på; att spricka från norr till söder. 

Pratade även om smärtlindring och annat som är bra att ha med i journalen, men jag tror att vi kommer ta med det förlossningsbrev vi redan fyllt i här hemma. Där står det mer utförligt...


Urinen visade på lite bakterier och protein, men eftersom mitt blodtryck var bra så var det inget alarmerande enligt bm. Däremot sticker mitt sf-mått iväg rejält så hon ringde sjukhuset som fixade en tid för TUL senare i veckan. Skönt att de kollar upp det, jag har ju varit lite nojig över det ett tag! 

I övrigt så hade han fixerat sig nu och det kan ju förklara känslan av att ha en kokosnöt mellan benen när jag ändrar ställning från sittandes/liggandes till stående ;) 


Efter barnmorskebesöket var det dags för blodprov, men vi var 20 minuter tidiga så vi hoppade in på fiket tvärs över gatan och tog en snabbfika innan vi gick tillbaka till vårdcentralen igen. 

___

Har haft en tung dag både idag och igår. Var och avlivade vår minsta fyrbenta familjemedlem igår och det är helt otroligt vilket tomrum de lämnar efter sig :( Var skönt att få komma hemifrån några timmar iaf, det skingrar tankarna lite. Älskade, älskade lille kille. Du fattas oss så mycket och jag saknar alla dina egenheter och bus   

 
 
Monica-Gravid med nr 1

Monica-Gravid med nr 1

22 januari 2013 20:46

Skönt att du får TUL. Och lite extra kul att få kolla på lillen igen :) Usch, vad jobbigt för er. Vet hur det är och tomrummet efter dom är hemskt! Kramar <3

http://www.mookpersson.blogg.se

Against all odds

23 januari 2013 10:49

Tack! Ja, det är verkligen fruktansvärt vilket tomrum de lämnar :( Älskade små tassmonster! Ja, det känns jättebra med ett TUL. Och som du säger; det skadar ju inte att få kika på lillemannen igen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Against all odds - 12 juli 2013 12:37

Herregud, nu var det verkligen längesen jag skrev något här. Datorn är knappt på här hemma längre och det är rätt trist att skriva från mobilen, men här kommer iaf ett litet livstecken från oss :) Lillkillen är snart 5 månader och vi njuter för f...

Av Against all odds - 14 maj 2013 14:50

På lördag är lillen tre månader. Herregud, vart tar tiden vägen? På ett sätt känns det som han kom igår och på ett annat sätt som att han alltid funnits här hos oss. Annars går allt bra här hemma. Skrikfesterna har minskat och han är jätteredig m...

Av Against all odds - 16 april 2013 06:55

Igår var lillprinsen åtta veckor gammal och han utvecklas massor just nu! Skrattar, jollrar och börjar så smått att upptäcka sina händer (som för övrigt tycks vara väääldigt goda). Kvällarna är kämpiga.. Det skriks oavbrutet emellanåt och man känne...

Av Against all odds - 13 mars 2013 20:01


Loggade in på FK idag och såg det här:   Alltså, fattar ni hur stort det här känns? Ska vi få barnbidrag!? JAAA! Dessutom såg jag igår att lillkillens namn gått igenom nu. Tänk att min son finns i registren och att jag står som mamma. Helt galet...

Av Against all odds - 13 mars 2013 19:51

Lillkillen ligger i pappas famn och sover och jag passar på att få lite gjort vid datorn.    Idag har vi haft en riktig mysdag jag och lille E. Massa mys och närhet. Underbart. Det är verkligen helt ofattbart hur stark kärleken kan växa sig på mi...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Behandlingar

Omgång 1:

Enkeldos Pergotime med start 8 augusti 2011. Ingen ÄL.

 

Omgång 2:

Enkeldos Pergotime med start 3 oktober 2011. Ingen ÄL.

 

Omgång 3:

Dubbeldos Pergotime med start 31 december 2011. Ingen ÄL.

 

Omgång 4:

Dubbeldos Pergotime med start 2 februari 2012. Kanske ÄL.

 

Omgång 5:

Dubbeldos Pergotime med start 17 april 2012. Ingen ÄL.

 

Omgång 6:

Trippeldos Pergotime med start 19 maj 2012. GRAVID!


Ovido - Quiz & Flashcards