Against all odds

Alla inlägg den 9 oktober 2012

Av Against all odds - 9 oktober 2012 20:12

Usch, blir galen på den här oron som ständigt gnager inom mig. "Tänk om LillBus inte mår bra, tänk om min UVI påverkat honom och att det kommer starta förlossningen, tänk om den smärtan beror på det eller det" osv. Antar att det hör till, men usch va psykiskt påfrestande det kan vara!

Älskade, älskade lillkille... Du är det finaste vi har och vi älskar dig mer än ord kan beskriva -redan.

Oro
Av Against all odds - 9 oktober 2012 13:55

Ringde upp mödravården precis för att höra efter kring min misstänkta UVI. Åt ju Furadantin i 5 dagar och tyckte att det blivit lite bättre, men nu är det tillbaka igen och värre än innan. 

Jouren sa sist att vi skulle höra av oss till mödravården om det inte hjälpte, så det gjorde jag nu.


En bitter kvinna runt 60 svarade och jag förklarade mitt ärende samt att jag upplever att det är värre än tidigare. Kvinnan blev först helt tyst och sa sen:

-"Jaha, men vem var det som skrev ut tabletterna då?"

Någon på jouren, svarade jag.

-" *suck* Ja men då får du ringa tillbaka till den vårdcentralen".

Men det var ju på jouren en söndag och de hänvisade mig hit sen.

-"Men vilken vårdcentral tillhör du då?"

Eran (inte den som jouren ligger på).

-"Ja men då får du ju ringa dit, vi har ju inga läkare här hos oss vet du väl".

Så jag ska ringa till vanliga VC-växeln?

-"Jaaaa precis, för vi kan ju inte sköta sånt här".


Snorkig och bara allmänt otrevlig. Suck! Hur ska jag kunna veta det när jouren hänvisar oss till mvc? 

Jaja, får helt enkelt ringa i morgon och se vad de säger.


Nu är det dags att gå ut med den fyrbente och sen blir det till å fixa lite måsten.

Av Against all odds - 9 oktober 2012 10:23

Idag har vi klarat av 140 dagar av graviditeten och har 140 kvar, yay :)


Av Against all odds - 9 oktober 2012 10:14

Fick en kommentar angående tacotårtan vi åt häromdagen och tänkte därför länka till receptet här. 

Det är vansinnigt gott och går att variera i oändlighet.


Nu gjorde vi inte riktigt enligt receptet, men vi utgick från det iaf :)

http://bakatochlagat.wordpress.com/2011/10/05/tacotarta/


Vi gjorde med små bröd och klippte dom i halvor så att vi fick varsin separat tårta.

Jag hade bara majs och köttfärs i min medan sambon hade nötter, lök, köttfärs och tacosås. I stället för vanlig cremé fraiche använde vi oss av paprika och chili, den tycker vi är mycket godare.

Själva tårtan la vi i en hög ugnsform och sen hade vi den i ugnen i cirka 19-20 minuter och åt med gurka och tacochips vid sidan om. Tog även lite mer av blandningen med grädde, philadelphia och creme fraiche så att det blev riktigt krämigt och gott. 


 




Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8
9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Behandlingar

Omgång 1:

Enkeldos Pergotime med start 8 augusti 2011. Ingen ÄL.

 

Omgång 2:

Enkeldos Pergotime med start 3 oktober 2011. Ingen ÄL.

 

Omgång 3:

Dubbeldos Pergotime med start 31 december 2011. Ingen ÄL.

 

Omgång 4:

Dubbeldos Pergotime med start 2 februari 2012. Kanske ÄL.

 

Omgång 5:

Dubbeldos Pergotime med start 17 april 2012. Ingen ÄL.

 

Omgång 6:

Trippeldos Pergotime med start 19 maj 2012. GRAVID!


Ovido - Quiz & Flashcards