Against all odds

Alla inlägg den 4 oktober 2012

Av Against all odds - 4 oktober 2012 12:00

Det känns helt underbart att veta att det är en liten kille i magen. Just att veta könet har gjort att jag längtar ännu mer och drömmer om framtiden tillsammans med vår son. Det känns mycket mer verkligt och vi kan säga han i stället för hon eller han när vi pratar om honom. 


I morse när jag vaknade kikade jag på spjälsängen och tänkte för mig själv: "Herregud, det ska ligga en liten kille här i om några månader". Magiskt! 

Nu låter det som att vi bara ville ha en kille, men så var det inte alls. För oss spelar könet ingen som helst roll. Noll, zero, nada... men just känslan av att veta är helt fantastisk! Det hade självklart varit precis lika häftigt om det varit en tjej i magen!


Innan sambon gick till jobbet i morse så sa han "jag tror nog att det är en liten ***** i magen". Kan inte annat än hålla med, det känns verkligen så :) Men det får tiden utvisa som sagt, men det är mysigt att prata med magen och testa de olika namnen för att se vilket som känns mest rätt. Just nu går han under det namnet iaf :)


Sitter och kikar på förvaringsmöbler till lillkillen. Tänkte köpa en garderob från början, men nu har vi bestämt oss för en byrå och jag tror nog att jag vill ha en Hemnes. Vi har ju en vit Hemnes i hallen som jag älskar så det lutar nog att det blir en sån till alla kläder.

Känner verkligen att jag vill bo större nu. Det vore skönt med 4 rok (bor i en 3a på 80 kvadrat), så att man kan ha ett separat gästrum/kontor plus ett alldeles eget rum till lillen. Nu har vi en stationär dator som vi inte riktigt vet vart vi ska placera sen när han ska få sitt egna rum. Det är ju visserligen långt kvar tills dess eftersom han kommer ha spjälsängen inne hos oss x antal månader, så jag hoppas vi hinner hitta något nytt tills dess. Annars får vi knöka in datorn i vårt sovrum. 

Hus vill vi inte ha än på måånga år, om ens någonsin. Men ett radhus hade inte skadat. Jaja, det löser sig :)


I övrigt börjar jag bli rejält förkyld IGEN :/ Snorar och känner mig allmänt ur form idag. Nu är det dags att ta tag i lite måsten. Yay!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8
9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Behandlingar

Omgång 1:

Enkeldos Pergotime med start 8 augusti 2011. Ingen ÄL.

 

Omgång 2:

Enkeldos Pergotime med start 3 oktober 2011. Ingen ÄL.

 

Omgång 3:

Dubbeldos Pergotime med start 31 december 2011. Ingen ÄL.

 

Omgång 4:

Dubbeldos Pergotime med start 2 februari 2012. Kanske ÄL.

 

Omgång 5:

Dubbeldos Pergotime med start 17 april 2012. Ingen ÄL.

 

Omgång 6:

Trippeldos Pergotime med start 19 maj 2012. GRAVID!


Ovido - Quiz & Flashcards