Against all odds

Alla inlägg den 24 oktober 2012

Av Against all odds - 24 oktober 2012 11:24

Jag fick verkligen gåshud när jag hängde upp första omgången bebiskläder precis.. Hallå, det hänger massa minikläder i MITT torkskåp, hur 17 gick det till?

Av Against all odds - 24 oktober 2012 08:55

Idag gör jag något som jag längtat efter i flera år; tvättar bebiskläder. Känslan när jag klippte bort prislapparna och sorterade kläderna i högar är helt obeskrivlig. Samtidigt så gnager en liten oro i mig som säger att det fortfarande kan gå snett och att något kan hända med lillkillen, men å andra sidan så vill jag inte stå där efter förlossningen och behöva paniktvätta allt. Förhoppningen är ju att allt ska gå bra, och hittills har det ju sett finfint ut.

Men känslan är verkligen helt galen! Vissa plagg har ju liksom hängt med prislappen på i över 4,5 år...

I morgon ska vi införskaffa en liten garderob till lillbus, så då ska kläderna hängas in. Kommer bli så mysigt att få organisera och hänga in allt :) 


Räknade hur många par sockar han har och kom fram till att han har 23 par, haha hjälp! 23 par sockar, det är ju mer par än vad jag har i klädesplagg totalt. Så sockar kan vi nog känna oss nöjda med för ett tag framöver ;)


Häromdan fick han även en body, ett par byxor och 3 par sockar från blivande farmor och farfar. Bodyn, byxorna och ena paret sockar var från Lundmyr, jättefint! Tack kära svärmor o svärfar    


Av Against all odds - 24 oktober 2012 08:48

Idag kliver vi in i vecka 23.


Läste i någon av apparna jag har att lillkillen väger runt 550g nu och är cirka 28 centimeter lång. Helt galet, han var ju nyss lika stor som en vindruva!? Förutom fogarna så mår jag faktiskt riktigt bra. Lite huvudvärk å sådär ibland, men jag försöker att ta det så lugnt jag bara kan och lyssna på kroppen. Yrseln är bättre och kommer bara ibland när jag reser på mig eller om jag gör någon hastig rörelse. Annars så tuggar det på och jag njuter av att må bra.


Och magen växer och frodas :) Finns liksom inte en chans att gömma den längre och jag är såå stolt över min lilla kula. Så efterlängtad! Lilleman busar omkring i omgångar i magen, ibland är han helt lugnt för att nästa stund antagligen försöka riva allt som går att riva, haha. Tror minsann att det är en liten vilde där inne ;)




Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8
9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Behandlingar

Omgång 1:

Enkeldos Pergotime med start 8 augusti 2011. Ingen ÄL.

 

Omgång 2:

Enkeldos Pergotime med start 3 oktober 2011. Ingen ÄL.

 

Omgång 3:

Dubbeldos Pergotime med start 31 december 2011. Ingen ÄL.

 

Omgång 4:

Dubbeldos Pergotime med start 2 februari 2012. Kanske ÄL.

 

Omgång 5:

Dubbeldos Pergotime med start 17 april 2012. Ingen ÄL.

 

Omgång 6:

Trippeldos Pergotime med start 19 maj 2012. GRAVID!


Ovido - Quiz & Flashcards