Against all odds

Direktlänk till inlägg 12 oktober 2012

Det här med namn...

Av Against all odds - 12 oktober 2012 16:32

Lillkillen går ju som bekant redan under ett namn, men när folk frågat senaste veckan eller två så har vi sagt att "Näää, vi har några vi tycker är fina, men vi vet inte än". Sambon hade fått frågan på jobbet häromdan också men körde samma historia där. 

Kan inte sätta fingret på vad det är, men just nu känns det bäst att bara vi vet. Vill inte att folk (familjemedlemmar, vänner, släktingar) ska ha massa åsikter om namnet som vi faktiskt älskar. Inte för att det spelar någon roll egentligen, men jag kan tänka mig att flera i vår närhet kommer tycka och tänka både det ena och det andra. Nu låter det som att vi valt ett extremt ovanligt namn som kommer vara som naglar i folks ögon, men så "illa" är det absolut inte :) Sen kan det ju vara så att han inte alls passar i det namnet när han väl kommer, så kan det ju mycket väl vara!


Samtidigt känner jag mig lite löjlig som faktiskt vill hemlighålla ett namn :/ För innerst inne struntar jag i vad andra tycker! Vi gillar namnet, och det är vår son. Men ändå så tar det emot på något konstigt sätt...


Hur har ni andra känt? Har ni berättat för familj och vänner?

 
 
Ingen bild

Alva

12 oktober 2012 19:05

Vi ville inte heller beärtta innan vår dotter kom. Vi visste inte om det var en flicka eller pojke men namnen var klara fast bara vi visste.

 
Nathalié - Äntligen Gravid

Nathalié - Äntligen Gravid

13 oktober 2012 14:57

jag tycker också man kan få hålla det för sig själv och det borde ju folk förstå hihi :). jag var tvungen att berätta för jonas familj för de frågade så mycket så jag orkade inte hålla emot hahaa, men då visste de redan vad jonas ville ha för namn på barn :P. så de visste redan innan. dock så har de inte fått veta mellannamnen :).

http://yarp.blogg.se

Against all odds

13 oktober 2012 16:21

Skönt att man inte är ensam :) Tjejnamn har vi berättat för familjen, men det är ju bara för att vi vet att det inte är en tjej nu :) Sen vet de om mellannamnen också, men då vi valt det ena från sambon och det andra från lillkillens morfar, så det är inte så "hemligt" :) Men har ni ett bestämt tjej- och ett bestämt killnamn, eller väljer ni mellan flera?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Against all odds - 12 juli 2013 12:37

Herregud, nu var det verkligen längesen jag skrev något här. Datorn är knappt på här hemma längre och det är rätt trist att skriva från mobilen, men här kommer iaf ett litet livstecken från oss :) Lillkillen är snart 5 månader och vi njuter för f...

Av Against all odds - 14 maj 2013 14:50

På lördag är lillen tre månader. Herregud, vart tar tiden vägen? På ett sätt känns det som han kom igår och på ett annat sätt som att han alltid funnits här hos oss. Annars går allt bra här hemma. Skrikfesterna har minskat och han är jätteredig m...

Av Against all odds - 16 april 2013 06:55

Igår var lillprinsen åtta veckor gammal och han utvecklas massor just nu! Skrattar, jollrar och börjar så smått att upptäcka sina händer (som för övrigt tycks vara väääldigt goda). Kvällarna är kämpiga.. Det skriks oavbrutet emellanåt och man känne...

Av Against all odds - 13 mars 2013 20:01


Loggade in på FK idag och såg det här:   Alltså, fattar ni hur stort det här känns? Ska vi få barnbidrag!? JAAA! Dessutom såg jag igår att lillkillens namn gått igenom nu. Tänk att min son finns i registren och att jag står som mamma. Helt galet...

Av Against all odds - 13 mars 2013 19:51

Lillkillen ligger i pappas famn och sover och jag passar på att få lite gjort vid datorn.    Idag har vi haft en riktig mysdag jag och lille E. Massa mys och närhet. Underbart. Det är verkligen helt ofattbart hur stark kärleken kan växa sig på mi...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8
9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Behandlingar

Omgång 1:

Enkeldos Pergotime med start 8 augusti 2011. Ingen ÄL.

 

Omgång 2:

Enkeldos Pergotime med start 3 oktober 2011. Ingen ÄL.

 

Omgång 3:

Dubbeldos Pergotime med start 31 december 2011. Ingen ÄL.

 

Omgång 4:

Dubbeldos Pergotime med start 2 februari 2012. Kanske ÄL.

 

Omgång 5:

Dubbeldos Pergotime med start 17 april 2012. Ingen ÄL.

 

Omgång 6:

Trippeldos Pergotime med start 19 maj 2012. GRAVID!


Ovido - Quiz & Flashcards