Against all odds

Alla inlägg under oktober 2012

Av Against all odds - 3 oktober 2012 12:06

Kollade igenom spotify precis och såg spellistan som tidigare hetat ett tjej- och ett killnamn.

Helt plötsligt slog det mig att vi nu kan ta bort ett namn och i stället skriva i det namn vi tror att han kommer få :) Magiskt!


Sambon har 3 namn han gillar och jag gillar två av dom, varav det ena är en riktig favorit.

Dock är det ett namn som jag tyckte var jättefult för något år sedan så vi håller på att 'smaka' på det här hemma och har därför inte avslöjat det för någon. Men nu när jag skrev 'Älskade *****' på Spotify-listan så insåg jag hur rätt det känns. Visst sjutton är det en liten ***** där inne!

Jag blev verkligen helt tårögd när jag såg det i skrift  


Sen har vi pratat om att inte binda upp oss för mycket vid ett namn, det kan ju hända att han kommer ut och ser ut som någon helt annan. Men just nu känns det så rätt! 

 

Tänk att jag ska bli mamma till en liten kille! Älskade lillkillen, du gör oss så lyckliga!

Av Against all odds - 3 oktober 2012 09:24

Idag går vi in i vecka 20. Säger som vanligt; vart tar tiden vägen!? :)


Tycker att jag mår riktigt bra nu och kan njuta mer och mer av graviditeten och allt vad det innebär.

Magen växer mer och mer och svärmor konstaterade igår att jag fått en liten 'ölmage', haha! Helt omöjligt att inte se gravid ut när jag har en lite mer åtsittande tröja :) Jag älskar't!


Brösten spänner och läcker lite emellanåt, men fortfarande inga mängder. Tröttheten är bättre men har jag tid så tar jag mig gärna en tupplur på dagen. Dock är jag inte så förlamande trött längre så jag kan styra det själv lite mer.


Fogarna gör ont till och från, igår var det kanske inte så konstigt med tanke på att jag var i farten hela dagen, men annars tycker jag att bältet hjälper rätt bra faktiskt. Sen får jag ju bara försöka lyssna på kroppen så gott det går, värre än så är det ju inte :) 



Av Against all odds - 3 oktober 2012 09:06

Efter att vi fick veta könet igår så hoppade vi på bussen igen in mot city. Väl där var siktet inställt på diverse klädbutiker för att köpa på oss lite mer kläder till lillkillen.


Köpte några byxor, några bodys samt en ny mössa på Polarn och  Pyret. Valde en mörkblå med ränder som han kan ha till overallen vi köpte för några veckor sedan. Sedan var vi även inne en sväng på Stadium och min käre sambo som är århundradets största sportfanatiker (förlåt älskling ;)) hittade en boll som han bara var tvungen att köpa till lillen. 

 

Tror nog att det kommer bli pappas lilla sportnörd ;) 


Passade även på att käka lite och hamnade på en mysig liten pub mitt i smeten. Var såå skönt att få sätta sig ner och bara smälta alla intryck och kunna prata lite mer ostört. Smarrigt!

 


Efter maten så gick vi på shoppandet igen och strosade genom butikerna. Efter ett par timmars rörelse sa mitt bäcken ifrån och vi bänkade oss på ett fik med varsin chokladkaka (som en krustorr kladdkaka typ) och varsin dricka. 

 


Efter fikat var det över två timmar kvar innan tåget skulle gå, så vi strosade runt lite till i snigelfart och sen satte vi oss på en bänk och bara slöade sista stunden. 30 minuter innan tågets avgång stod det på perrongen så vi hoppade på direkt.


Vår älskade son   

 


Lillkillens besiktningsprotokoll - u.a :)

Dock kunde hon inte se ansiktet framifrån och därmed inte upptäcka eventuell gomspalt, men det hoppas jag att vi slipper! Hjärtslagen låg på 150.

 


Efter att vi landat hemma var det dags att åka och hämta den fyrbente som spenderat dagen hos svärmor och svärfar. De var nyfikna och kollade igenom ul-bilderna noggrant. När vi visade bilden som avslöjar könet så säger svärmor -"Det där ser ju ut som en kork". Haha, jag måste nog hålla med! Dels så finns det inget sammanhang i bilden och sen så ser snoppen verkligen fyrkantig och konstig ut. Barnmorskan var ju säker så jag litar på henne, men ju mer jag kollar på bilden -desto mer börjar jag fundera på om det verkligen inte är en kork ;)


När vi kom hem sorterade vi lite bebiskläder och sen var det bums i säng. Stensov hela natten med undantag för en kissepaus. Underbart att känna sig utvilad!




Av Against all odds - 3 oktober 2012 08:57

Igår morse var det äntligen dags att åka till storstan och göra vårt efterlängtade köns-ul. 

11.30 hade vi tid på kliniken och det var med nervösa steg vi gick in i rummet. Jag var mest rädd för att det inte skulle se bra ut med Lillbus, att hjärtat hade stannat eller att hon upptäckte något fel som inte synts tidigare.


Fick iaf med oss mängder av foton därifrån, och äntligen fick vi en profilbild på godingen :) Allt såg bra ut och bebisen väger nu 194 gram och charmade brallorna av oss med alla söta rörelser och påhitt. Älskade goding!


Så, vill ni veta om det är en hon eller en han? :)

Here it comes....


Det är en P O J K E    Markera texten så syns det. Vill ni inte veta så låt bli ;)



Av Against all odds - 2 oktober 2012 09:32

Sitter på tåget mot storstan och ultraljudet. Spännande :)

Av Against all odds - 1 oktober 2012 16:55

Det onda i magen släppte efter ett tag efter att jag skrivit sista inlägget. Dock kom det som kramper ett par gånger, men det lugnade sig och i natt sov både jag och sambon bättre än på läääänge. Så skönt och så välbehövligt!

Jag har blivit otroligt lättväckt sen jag blev gravid, lagom frustrerande när man inte kan somna om efter att sambon gått upp vid 05.00 Grr!

Vet inte om det är kroppen som förbereder sig eller vad det handlar om, men i natt var det riktigt skönt att få sova utan massa störmoment.


Idag har magen och kisseriet varit lite bättre. Kommer i omgångar och sen känner jag typ inget däremellan. Men nu har jag iaf tagit sammanlagt 3 tabletter av penicillinet, så nu hoppas jag att det ger med sig snart.

Känner mig lite mindre orolig idag iaf och det är riktigt skönt. Igår var jag orolig så jag skakade när jag tänkte på att det kanske kan påverka Lillbus. Helt ofattbart hur mycket man älskar honom/henne redan!


I morgon är det iaf dags att få veta om det är en tjej eller kille vi väntar. Jag har ju varit stensäker på kille hela tiden, men efter sista UL:et så började jag tveka. Sambon tror ju fortfarande stenhårt på tjej, så jag får väl fortsätta tro på kille då ;) Spelar ingen som helst roll vad det är för kön, bara h*n är frisk. Men det ska bli sååå spännande att få veta vem det är och kunna "smaka" på namnen lite mer. 

Dessutom känns det skönt att få ett till ultraljud där man gör en rutinkoll och ser över allt igen!

Gravid · Oro

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8
9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Behandlingar

Omgång 1:

Enkeldos Pergotime med start 8 augusti 2011. Ingen ÄL.

 

Omgång 2:

Enkeldos Pergotime med start 3 oktober 2011. Ingen ÄL.

 

Omgång 3:

Dubbeldos Pergotime med start 31 december 2011. Ingen ÄL.

 

Omgång 4:

Dubbeldos Pergotime med start 2 februari 2012. Kanske ÄL.

 

Omgång 5:

Dubbeldos Pergotime med start 17 april 2012. Ingen ÄL.

 

Omgång 6:

Trippeldos Pergotime med start 19 maj 2012. GRAVID!


Ovido - Quiz & Flashcards