Against all odds

Alla inlägg den 20 november 2012

Av Against all odds - 20 november 2012 14:08

Ringde MVC precis för att se om svaret på urinprovet kommit, och det visade inga spår av äggvita i urinen. Skönt!


Proverna som jag tog den 13e såg också jättebra ut enligt BM.

Blodvärdet låg på 121, sockret på 4,2 och jag hade heller inte några bakterier i urinen. Dessutom var jag befriad från både syfilis och HIV, men det visste jag redan :)


Frågade snabbt om huvudvärken och yrseln och fick rådet att ta det lugnt och försöka lyssna på kroppen. Vilket jag redan gör. Men med proverna framför sig så fanns det inga varningsklockor som ringde iaf. Tack o lov! Igår var jag riktigt rädd för att det skulle vara havandeskapsförgiftning så nu kan jag äntligen slå bort de tankarna. Även blodtrycket var ju bra sist hos barnmorskan, och vid hf brukar det ju vara desto högre...


Skulle iaf börja med järntabletter (Niferex) nu, så det ska införskaffas i morgon.


Nu ska jag andas ut lite och sen gå en sväng med den fyrbente. 



Av Against all odds - 20 november 2012 11:02

Sambon hoppade in på mödravården nu innan han åkte till jobbet och lämnade in mitt urinprov. De ville ju dubbelkolla eftersom jag hade protein i det jag lämnade sist. Det tillsammans med huvudvärken, yrseln och illamåendet kan ju vara ett varningstecken så det känns skönt att få det kollat en gång till.


Igår hade jag så ont i huvudet att jag höll på att krevera, och illamåendet var liksom grädde på moset. Bäddade ner mig i soffan vid 19.50 och låg kvar där till sambon kom hem vid 00.30 Tack o lov så har jag fått sova rätt bra i natt och just nu ligger det på en helt okej nivå. Blodtrycket hade ju gått ner lite förra gången iaf, det är ju positivt! 

Tänkte att jag ska ringa i eftermiddag och se vad mina provsvar visade, förhoppningsvis är proteinen väck.


Fick inbjudan till föräldragruppen idag också. Ska bli riktigt spännande! Fick i uppgift att kolla in förlossningens hemsida, så det har jag gjort nu. Stod iofs inte så jättemycket nytt, men det fanns lite bilder inifrån rummen som var lite roliga att se. Tycker att det är så skönt när man har en klar bild av hur saker o ställen ser ut, det gör mig mer avslappnad. 


Nu ska jag ta tag i den här dagen på riktigt.

Av Against all odds - 20 november 2012 10:57

Jag har inte haft några större problem med att göra nr 2 nu under graviditeten, men senaste 1-2 veckorna har varit bedrövliga. Skitdåliga så att säga   


Tål inte katrinplommon, aprikoser och liknande, så det är uteslutet. Försöker dricka så mycket jag bara kan - men utan resultat. I lördags hade jag så ont i magen att det bara krampade gång på gång, och nu känns det som att jag är på väg ditåt igen. Kanske inte idag, men i morgon eller övermorgon.


Hur har ni andra gjort? Använder ni er av något medel från apoteket, eller har ni någon bra huskur?


______________

Update: Beställde Lunelax och Laktulos precis efter tips i kommentarerna. Skönt att ha båda sorterna hemma fall den ena inte funkar. Nu jäklar ska vi få fart på systemet! ;)

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28
29
30
<<< November 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Behandlingar

Omgång 1:

Enkeldos Pergotime med start 8 augusti 2011. Ingen ÄL.

 

Omgång 2:

Enkeldos Pergotime med start 3 oktober 2011. Ingen ÄL.

 

Omgång 3:

Dubbeldos Pergotime med start 31 december 2011. Ingen ÄL.

 

Omgång 4:

Dubbeldos Pergotime med start 2 februari 2012. Kanske ÄL.

 

Omgång 5:

Dubbeldos Pergotime med start 17 april 2012. Ingen ÄL.

 

Omgång 6:

Trippeldos Pergotime med start 19 maj 2012. GRAVID!


Ovido - Quiz & Flashcards